..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

محسن هاشمی رفسنجانی از مترو رفت!

                                     

محسن هاشمی مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( ) از سمت خود استعفا کرد.قالیباف نیز با استعفای وی موفقت کرده است.

متن نامه هاشمی در پی می آید:

عطف به استعفاهای مکرر گذشته و پیرو مصوبه اخیر در مورد ابقای اینجانب برای یک دوره جدید، ضمن قدردانی از عنایات و اطمینان مجدد آن بزرگواران، همانگونه که مستحضر می باشید، 17 سالی است که به عنوان عضو، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام وظیفه می کنم.

خوشبختانه با حمایت اعضای محترم مجمع، هیئت مدیره و همکاری و تلاش کارگران، کارکنان، مشاوران، پیمانکاران و صنعت گران موفق به راه اندازی حدود 125 کیلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ایستگاه شده ایم. اخیرا هم انجام 3 میلیارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتیم. در طول این سالها هم سیستم حمل و نقل ریلی تهران توانست کارایی خود را نشان داده و مورد استقبال همشهریان قرار گیرد.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: هم اکنون نیز 15 کیلومتر از تونل و ایستگاه های مترو آماده ریل گذاری و نصب تجهیزات است و در صورت حمایت راه اندازی حدود 15 کیلومتر مترو در سال به راحتی امکان پذیر است و سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتیک به بیش از 20 کیلومتر در سال خواهد رسید.
در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه علی رغم حمایت مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تامین نقدینگی از طرق مختلف از جمله بودجه سالیانه، فاینانس بین المللی، حساب ذخیره ارزی و اوراق مشارکت به دلایل مختلف از جمله تحریم خارجی و مشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نمی شود و با وجود درآمد ارزی در سالهای اخیر، برنامه های مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاری دولت دچار تاخیر در تجهیز می شود.
وی در این نامه با اشاره به مشکلات نقدینگی برای خدمت رسانی به مردم آورده است: متاسفانه هم اکنون به دلیل کمبود و تجهیز ناقص واگن از نصف ظرفیت خطوط استفاده می شود، این در حالی است که واگن ها و تجهیزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.
در این نامه تاکید شده است: اکنون مردمی که خدمت رسانی عزت مدارانه به آنها آرزوی نظام اسلامی و بالاترین عبادت برای مسئولان است و زنان، کودکان و سالخوردگان که از آلودگی هوا و ترافیک به ایستگاههای مترو پناه آورده اند از فشار و ازدحام رنج می برند و تمام پیگیریها از وزارت کشور ، ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، شورای اسلامی شهر، مجلس و دولت به نتیجه مناسبی که در شان پروژه حیاتی چون مترو باشد نرسیده است.( گزارش دقیق تر مشکلات و پیگیری ها به پیوست این نامه تقدیم می شود)
هاشمی در ادامه این نامه ضمن عرض پوزش ، با بیان اینکه قطعا قبول مسئولیت مجدد در این وضعیت به نفع توسعه و بهره برداری از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اینکه برخی مشکلات به وجود آمده و عدم حمایت ها از مترو ممکن است به دلیل حضور وی در مدیریت این شرکت باشد آورده است: برای این که بیشتر از این مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگیرند، علی رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالی و همکارانم خواهشمند است موافقت فرمایید فرد دیگری که امکان ایجاد هماهنگی بیشتر خواهد داشت در راس مدیریت این شرکت قرار گیرد. بدیهی است اینجانب از ادامه هرگونه همکاری با شهرداری و شرکت مترو دریغ نخواهم کرد

نظرات 3 + ارسال نظر
روح الامین 14 اسفند 1389 ساعت 11:04 ق.ظ http://14sabz.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری.............من منتظرت هستم در وبلاگم .شما لینک شدید

ممنون

باقری 14 اسفند 1389 ساعت 11:35 ق.ظ http://haqiqat.mihanblog.com

پیامهای رهبر معظم انقلاب درمورد ولایت فقیه
1. در حکومت اسلامى - یعنى حکومت فقیه عادل و فقیه متقى - هم حضور مردم هست، هم حضور معنویت و ارزشهاى اسلامى و حضور تقوا هست؛ این، بالاتر از همه است.
2. مسئله‏ى ولایت فقیه، اساس نظام و ستون فقرات نظام است.
3. ولایت فقیه عادل، یعنى حکومت کسى که دین و اسلام را مى‏شناسد و مى‏داند چگونه باید بر مردم حکومت کرد؛ و نیروى تقوا هم به او کمک مى‏کند که از این خط منحرف نشود.
4. ولایت فقیه، مترقی ترین چیزى است که مى‏توان به یک جامعه‏ى بشرى پیشنهاد کرد.
5. ولایت فقیه، یک فرهنگ و یک جریان است.
6. ولایت فقیه، جایگاه مهندسى نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیرى از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسى‏ترین و محورى‏ترین مفهوم و معناى ولایت‏فقیه است.
7. نقش ولایت‏فقیه این است که در این مجموعه‏ى پیچیده و در هم تنیده‏ى تلاشهاى گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نباید به چپ و راست انحراف پیدا شود.
8. پاسدارى و دیده‏بانىِ حرکت کلى نظام به سمت هدفهاى آرمانى و عالى‏اش، مهمترین و اساسى‏ترین نقش ولایت‏فقیه است.
9. دشمنان و عده ای از مجذوبان آنها، سعی می کنند ولایت فقیه را، به دروغ، حکومت مطلقه فردی بنامند، اما ولایت فقیه براساس قانون اساسی، نافی مسئولیتهای ارکان نظام نیست و مسئولیتهای دستگاههای مختلف، قابل سلب کردن نیست.
10. ولایت فقیه بر خلاف برخی برداشتها، امری تشریفاتی نیست، ضمن آنکه نقش حاکمیت اجرایی، تقنینی و قضایی را هم بر عهده ندارد بلکه پاسدار و دیده بان حرکت کلی نظام به سمت تحقق اهداف آرمانی است.
11. در همه ادوار تاریخ شیعه، فقهای بزرگوار، ولایت فقیه را بعنوان یکی از مسلمات فقه اسلام، می شناختند اما فرصت تحقق این مسئله را پیدا نمی کردند.
12. علم و تقوا و درایت، ضابطه های اصلی ولایت فقیه است. زیرا علم، آگاهی می آورد، تقوا، ولی فقیه را شجاع می سازد و درایت، مصالح و منافع کشور و ملت را تأمین خواهد کرد.
13. شخصی که در این مسئولیت بسیار حساس و مهم قرار می گیرد، اگر یکی از این معیارها را از دست بدهد دیگر ولی فقیه نیست حتی اگر همه مردم هم او را قبول داشته باشند.
14. کسی که دارای علم و تقوا و درایت است از طریق رأی مردم و بوسیله مجلس خبرگان انتخاب می شود؛ یعنی، حق انتخاب با مردم است.
15. بدیهی است که دشمنان ملت از چنین مسئله ای ناخرسند باشند و همواره و در هر فرصتی مسئله ولایت فقیه را مورد حمله قرار دهند.(3
16. ولایت فقیه در رهبری جامعه اسلامی و اداره امور اجتماعی ملت اسلامی در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقه اثنی عشری است که ریشه در اصل امامت دارد
17. ولایت فقیه از شئون ولایت و امامت است که از اصول مذهب می باشد.
اطاعت از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین بر هر مکلفی ولو این که فقیه باشد، واجب است
برای هیچ کس جایز نیست که با تصدی امور ولایت به این بهانه که خودش شایسته تر است، مخالفت نماید

سخنان امام (ره ) در مورد ولایت فقیه
18. ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس. یک وظیفه ی سنگین و مهم است نه اینکه برای کسی شان و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر برد
19. ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است.
20. پشتیبان ولی فقیه باشید تا به این حکومت آسیبی نرسد
21. ولی فقیه وصی رسول اکرم (ص) و در زمان غیبت امام مسلمین است
22. همه اختیاراتی که برای پیامبر اکرم (ص) و امام (ع) است، از اموری که به حکومت و سیاست باز می گردد، برای ولی فقیه نیز ثابت می باشد
23. ولایت فقیه مجری قانون و مخالف دیکتاتوری است
24. ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است
25. ولایت فقیه حاکمیت قانون الهی ست نه دیکتاتوری. صور موضوع ولایت فقیه موجب تصدیق آن می شود و به برهان احتیاج ندارد
26. ولایت فقیه این قانون مترقی اسلام خاری است در چشم دشمنان
27. ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا الهی است
28. این توهم که اختیارات حکومتی پیامبر (ص) بیشتر از حضرت علی (ع) بود یا اختیار حکومتی حضرت امیر(ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط می باشد. خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است

ممنون از کامنت قشنگتون!

محمدصادق 17 اسفند 1389 ساعت 01:34 ب.ظ http://www.siasat-iran.blogfa.com

سلام متشکر از نظری که در انصارالزهرا گذاشتید و اینکه بنده رو لینک کردید اگه ایراد نداره چون وبلاگتان سیاسی است در آدرسی که نوشتم لینکتان می کنم.یاعلی و التماس دعا

ممنون که سر زدید! یا علی.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد